”Akta dig!”

 

Två ord (de i rubriken) som signalerar en stark varning. Aktsamhet.

Ta skydd! Vad händer? Är det verkligen farligt?

Ord är kraftfulla. En konstform – foto och text stöttar också ofta varandra och ger en effekt som kan få hjärnan att skrika just orden ”akta dig”.

Intryck påverkar oss och känslorna kan bli övermäktiga. Ibland så mycket att vi vill stänga av och slippa tänka. Slippa känna. Vi vill stänga av.

Varför skriver jag nu detta?

Jo.

Jag gjorde det jag brukar tipsa mina skribenter om; ta närmaste bok och slå upp en sida på måfå. Skriv ner första raden du ser.

I mitt fall blev det just

AKTA DIG

Och då triggade bokstäverna igång mig. Akta dig…
Jag som tänkt skriva om en fredag för länge sedan då en person påverkade mig starkt genom att …men nu blev det inte så! 🙂

Inget viktigt inlägg men skönt att skriva lite helt enkelt.

Till på köpet skulle jag bara söka upp en varningsskylt till detta inlägg och fastnade då för en klippvarning. Genast dök tankarna på en historia upp om ett stup, nio personer i närheten och ett ösregn. Ajaj, skrivandet är sannerligen värd en varningsskylt. Det leder hjärnan på irrande vägar.
Fast roligt under tiden är tillåtet att ha.

Skriv lite du också!

Se hälsning nedan med tydlig hänvisning till min fredagströtta skalle:
hjarnstopp

Kommentera

