Privat inlägg

Ibland orkar jag inte skriva som en skrivpedagog. Nyanserat, eftertänksamt och fåordigt. Stryka, läsa igenom och ha mycket självkritik.
Ämnen som ska ha med skrivande att göra och framför allt med textresonemang som främsta innehåll. Varför ska du annars läsa mina inlägg?

Ibland får jag frågan varför jag skriver kortfattat. Enkelt svar: din tid är värdefull och jag anser att du ska skriva själv. Jag har massor att säga, men din röst är viktigare. Gör dig hörd! Vill du stöttas i just ditt skrivande, det är då jag kan skriva mer. Riktat bara till dig, personligt och privat.

Detta inlägg har inte ett dugg med skrivpedagogandet att göra. Nej, det finns inte ett ord som heter så. Jag sa ju det, det blir inget struktur idag. Inte här, inte i detta inlägget.

Att slänga sig ut i ett hav av bokstäver, det värmer. De stela meningarna spolar jag ner i nån flod, punkterna släpar jag ut över ett stup och kommatecken,,,, DE får dansa vidare hos någon annan.

Att bara skriva, låta orden flöda, att dansa fram på tangenterna – det är skönt. Befriande. Ordet dansa återkommer. Och alla bokstäver tar makten. De vill synas, höras, SKRIKER och ber om uppmärksamhet.

Jaja. Det går tydligen inte att vara vild och galen som skrivpedagog.
Men jag gjorde ett försök. 🙂

Kommentera

