Agatha_Christie & Den eviga kaffeboken.

Agatha Christie

Agatha Christie. Vad tänker hon på när hon ser travarna? Kaffe kanske?

I en av hennes böcker dricker karaktärerna kaffe på var och varannan sida. Jag låg hemma, var gravid och hade plöjt igenom allt i bokhyllan. Därför ville jag inte sluta läsa, trots att det blev en kamp!

Som van kaffedrickare tålde jag inte ens lukten av kaffe under nästan hela min graviditet. Och till slut kunde jag alltså inte ens läsa om det, utan att bli rejält illamående.

Tänkte på det idag när jag såg fotografiet på Agatha.
Hur det gick med boken? Jo, jag läste ut den, men minns inte titeln.
Vad gör man inte för en god bok?

Barnet föddes också och mår bra. 🙂

Kommentera

