”I shall say this only once”

CEZJNoFUUAAr7gf

Pekpinnar, vem vill ha sådana? Är goda råd en bättre ledtråd? Välj själv.

Känner du mig mycket väl, kan du sluta läsa redan nu.
Vi andra fortsätter.

Det finns två ord jag vurmar för och de är varandras ytterligheter. Att använda dem jämnt, underminerar styrkan i dem.
Varje gång jag hör någon säga ett av dem i förbifarten, när det finns andra, lite svagare benämningar, reagerar jag. Överkänsligt? Kanske det. Fånigt? Inte för mig.

Ord är bara ord tycker en del.
Själv anser jag att de två orden ska användas när de verkligen ska betona dina starkaste känslor.
Välj andra ord annars, när du ogillar, avskyr eller gillar, tycker om något eller någon.

Älska

Hata

anser jag att du ska använda sparsamt. Hitta en balans i ditt språk.

Slit ut de andra orden först och använd älska/hata, när du vill poängtera dina starkaste ord i svenska språket. Du blir tagen på mer allvar då.

Tack för att du läste.
Detta är min blogg och min åsikt.
För mig är denna mentala pekpinne ett sätt att vurma för ordens värde.

Du gör givetvis som du vill. 🙂

Rubriken på inlägget? Michelle Dubois berömda inledningsfras från
‘Allå, ‘allå, ’emliga armén

© May-Louise Andersson

 

Kommentera

