Behöver du energi?

Dammarna_skrivkurs

Är du som jag?
Dagarna rullar iväg utan att du stannar upp och reflekterar nämnvärt.
Du stretar på, har vett (!) att uppskatta de små detaljerna i din vardag och tar det mesta för givet. Ok, då är vi lika.

Vi vet att allt kan ändras snabbt. Utan att vi hinner förbereda oss.

Jag tänker på hur många gånger jag gick förbi de vackra dammarna i Ronneby Brunnspark, när jag bodde ett stenkast därifrån. Reflekterade sällan över vad jag hade runt mig.

Flytande guld.
En oas och plats med stora ytor där det alltid var lätt att finna en egen vrå.
Det är den känslan jag vill förmedla under kursen i sommar;
Skrivenergi .

Dit vandrar jag gärna i tankarna när något känns lite tungt.

Jag vet att jag inte kan förbereda mig – livet är livet.

Å andra sidan, fylla på energi är aldrig fel.

Vart går dina tankar när du behöver energipåfyllning?

 

© May-Louise Andersson

 

 

Kommentera

