Hur viktig är du?

3 maj 2015

Många händelser i livet formar en människa.

Vad är då viktigast; människan – eller orden?

Lätt säger du, klart det är människan!

Är du helt säker på att du har rätt?

Jag anser att …

utan orden hade människan varit fattig. De behöver komma ut (verbalt) och komma ner (skrivas). En kombination av dem fungerar utmärkt!

Mitt svar blir därför: bägge är viktiga och detta är anledningen till att jag brinner för att förena dem.
Det gör jag genom skrivkurser, coachning, medmänsklighet, positiva tankar i allmänhet och en stark drivkraft i förvissningen om att alla kan skriva!

Det är inte svårare än så.

Överdriv inte ordet viktig – livsnödvändig passar bättre i detta sammanhanget.

En nödvändighet i mitt liv – att skapa ett företag, Skrivenergi, för att sprida ordens viktighet. 🙂

Foto: May-Louise Andersson – Malmö 2015-05-03

Kommentera

