Vem ska du lita på?

17883_772148366171565_6772508231094474719_n

Jag har svindel. Stark sådan. Även att se andra närma sig stup, båtrelingar m.m. får mina ben att börja svaja.

Under mina år på Rhodos som reseledare, brukade jag berätta för turisterna vad de skulle få se om de kikade ut över den relativt låga muren uppe på Lindos.
Stupet och vad som fanns längst ner.
Själv stod jag på flera meters avstånd.

Däremot har jag hoppat fallskärm. På 3000 meters höjd fick jag en stark känsla av overklighet. Ingen svindel i sikte! Däremot ett rejält vinddrag! Det fladdrade på bra i kinderna.
När sedan fallskärmen vecklat ut sig (tack!), var tystnaden rent magisk.

Hm, det var inte här jag skulle utveckla ämnet…låt mig fortsätta…

Att lita på andra – som på fotot, är att våga lita på sig själv.
Oavsett hur många vänner du har – och deras villighet att fånga dig om du faller,
är det du själv som är grundbulten.

Står du stadigt i livet?

Det är en sak du kan få reda på under någon av mina kommande skrivkurser.

 

Foto: Lånat från Twitter/Old Pics Archive

 

2 thoughts on “Vem ska du lita på?

Kommentera

