En tårta från framtiden

 

I fredags kom en av våra kontorsgrannar på besök. Hon bjöd in oss på eftermiddagsfika ute på vår fyrkantiga innergård. Den öppna platsen med en himmel som tak. Gården är vacker i förväg (husen är från 1500-talet) och nu såg den extra lockande ut. Cheesecake, chokladtårta, muffins och andra läckerheter.

Det var först efteråt jag förstod vad jag varit med om. Jag hade ätit en bit av framtiden.

Kakorna ska presenteras i media om ett år. Min kära granne arbetar på en välkänd tidning och de små påskhararna i choklad kommer att pryda fint.

Nu är min tanke denna: kan jag få glimtar av framtiden på andra sätt?
Vad säger du?

_framtidskaka

Foto: May-Louise Andersson

2 thoughts on “En tårta från framtiden

Kommentera

