Jag saknar troligen något allvarligt.

Varje gång jag loggar in på Facebook, möts jag av orden ”Du saknar hemort”.
Jaha, då måste det väl vara sant? Svart på vitt lyser meningen upp skärmen, anklagande och stressande. Här är det läge att få dåligt samvete. Rotlöshet är inget Facebook uppmuntrar – nej, här ska vi berätta allt om oss själva.

Jag hånar inte Facebook. Ånej, missförstå mig inte. Genom den sidan har jag fått en tät kontakt med människor som jag inte hört av på åratal och jag kan lättare höra av mig till de som inte bor nära.
Däremot försöker jag att inte bli alltför personlig. Allt sparas – som överallt på nätet, och jag känner mig fångad som i en liten ask. Under luppen helt enkelt.

Fånigt, eller hur?
Vad har min hemort med detta att göra?

Nej, du har rätt. Ingenting.
Gör ändå att jag känner mig lite rebellisk när jag låter fältet stå kvar. Ej ifyllt.

Den typen av revolt kör jag med. 😉

 

Kommentera

