Att starta ett företag – det leder till Frankrike. Välkommen.

#skrivresa_skrivkurs

Tanken på att starta upp ett företag har fått mogna under en längre period. För ett par år sedan kändes det småstressigt och mest ett nödvändigt steg att ta.
Nu är min situation en helt annan och jag startar upp i glädje! Under många timmar (ok, dagar och veckor) har jag bollat namnförslag, kollat upp lediga domännamn, undersökt marknadsläget och ja, du vet själv om du genomgått denna procedur att förarbetet är nödvändigt.

Jag har i nuläget ansökt på Bolagsverket och Skatteverket. Därför ber jag att få återkomma med mitt företagsnamn när Bolagsverket har återkopplat. Att komma på ett kort och fyndigt företagsnamn som även upplevs beskrivande för min verksamhet, det hade jag inte trott skulle ta denna långa tid. En mognadsperiod.
Allt har en mening.

Min inriktning? Jag är skrivpedagog, coach och vill hålla skrivkurser, agera som skrivinspiratör och även författa en del. Inget nytt under solen – skillnaden blir att jag gör detta under ett företagsnamn. Jag håller kurs för ABF just nu och skrivit har jag gjort sedan jag var 6 år. 🙂

Om tiden räcker till ska jag hålla en skrivkurs denna sommar – mitt heltidsarbete är alltid under förändring (min chef är innovativ på ett bra sätt) och allt beror på tidsaspekten. Upplägget är klart – jag behöver leta efter en lämplig kurslokal och logi.
Har du tips på detta? Hör av dig. Gärna i södra Sverige.

Fotot är från södra Frankrike och taget i fjol – i en pittoresk liten by där jag har möjlighet att hålla en kurs för den som vill skapa texter.

Fortsättning följer . . .

Kommentera

