Skriva, läsa och upptäcka

Ju flera böcker jag läser, desto mer inspireras jag av att stötta blivande skribenter.

Vem är jag att göra detta?
Har jag rätt kompetens?
Hur många böcker har jag själv gett ut på etablerade förlag?

Svaret är enkelt: jag är säkerligen inte tillräckligt bra för uppdraget.

Nu var det Jante som talade – inte jag! 🙂
Jag har papper på att jag är skrivpedagog – det är en bra grund.
Och många årsringar! 🙂

Jag har skrivit sedan jag var sex år. Det började med dagbok, tusentals brev och så småningom en ofantlig mängd texter. I skrivhäften, datorfiler och mail mail mail.

Jag har plöjt igenom böcker sedan den dagen jag förstod hur de olika bokstäverna kunde kopplas samman. Medverkat i antologier, olika nätforum, diktsidor m.m. och skrivglädjen vill jag förmedla till den som vill skriva aktivt.

Eller helt enkelt ta sig själv på mera allvar – det är då jag kan hjälpa till.
Att agera skrivcoach, bollplank – en lyssnare, läsare, bisittare …spännande och berikande!

Många vill skriva och stoppas ibland av tanken att de inte har något att tillföra alla textmassor som redan finns.

Klart du har!

Berätta – jag kanske är den motpol du söker?

Har du något att förlora?

Du kan skriva – du har viljan; allt är på plats helt enkelt!

 

Finstilt:
Jag har ägnat mig åt handledning i olika sammanhang, även skrivande.

Intrycket av att jag är helt och hållet nybörjare stämmer inte.

Kommentera

