Kalla mig gärna äcklig.

Äckligt positiv!
Ja, de orden beskriver mig om någon vill använda det epitetet.
Jag är väl det automatiskt?

Nej.
Jag väljer mitt sätt att tänka, vara och agera.
Varje dag.

Jag är mer än lovligt korkad om jag inte ser omvärlden där ofattbara grymheter förekommer.

Det är anledningen till att jag väljer att fokusera på det som är bra; det lilla.
Höstbladet som singlar ner framför fötterna på mig och kallar på uppmärksamhet. Vackert i sin anspråkslöshet.

Jag förlitar mig inte på att vakna imorgon utan istället lever jag för stunden.
Livet blir enklare då.
Och ja, jag tar ändå ansvar för mina handlingar. 😉

Galen och naiv?

Tack. Låter bättre än äckligt positiv.

Kommentera

