Att sticka ut

Är du skrockfull?

Jag är – lite lagom men tillräckligt för att dra öronen åt mig ibland. Som nu under det senaste halvåret.

Varför nu detta? Jo, jag har ett bra liv. Allt är som jag vill ha det – ja, nu sticker jag ut hakan rejält! Blir vild och galen! 🙂
Jag skriver det alltså här – inte bra när jag har min skrockfullhet. Det kan gå illa …

Jag är rätt feg också; vill inte sticka ut hakan för mycket och verka förmäten/
mallig/odräglig.

Å andra sidan – berättar jag så kanske det smittar till den som läser?

Så är det säkert.

Därför; jag har ett roligt arbete, en chef som jag stormtrivs med, en stad som erbjuder mig mängder av möjligheter och människor runt mig som jag tycker om.
Orättvist? Ja, troligen.

Foto: En butik i Malmö har denna underbara bokstapel.
Jag beundrar den varje gång jag går förbi.

http://www.triangeln.com/volt.aspx
20140909_113749

Kommentera

