Muslimer, Gerda och jag.

Bild

Alla böcker är skrivna, alla ord är sagda – jordens befolkning har gjort sitt.
Även musiken – alla toner är slut, inga nya kompositioner klingar och allt tystnar.
Naturen är död.

Glädjedödare, jag? Närå!

Vi lever och bevisar motsatsen precis varje dag. Helt fantastiskt!

Själv grottar jag för tillfället ner mig i Gerda Antti.
Hennes böcker är jordnära, tydliga och med oändliga liknelser.

Gerda och jag.

Jag är en Gerda – enkel, ärlig och med en god intention.
(Hennes debattartikel från 2009 från där hon ifrågasätter imaner och muslimers inflytande i Sverige ställer jag mig dock inte bakom – så ok, jag är väl en Gerda, men behåller mina egna åsikter). 🙂

Vem är du?

Oavsett vem du väljer att vara – är du äkta i det du gör, då är du i varje fall ärlig.
Du kanske ska nöja dig med det just nu?

Foto: Lånat från Vingåkers trädgårdsvänner.

 

Kommentera

