Avsiktlig uppsåt; jag erkänner mitt brott! #blogg100

Bild

Jag ska erkänna ett brott idag – men innan jag gör det; längst ner hittar du ett fantastiskt boktips … bara så du inte missar det. 🙂

Avsiktlig uppsåt. Inget att sticka under stol med. Jag erkänner. Helt frivilligt. Jag har gjort detta helt och hållet avsiktligt. Bloggat i 100 dagar med en tanke bakomliggande.

Idag är det dag 100. Slutdagen.
Tar då även min mission slut idag?

Aldrig.

Jag vill påverka dig. Få dig att inse att du är en människa som duger som du är och att du även har en mycket stor möjlighet att påverka andra. Med avsikt. 🙂

Sprid det som är bra.
Älta inte oförrätter. Vem blir gladare av det? Inte du i alla fall och du har ju ett uppdrag att påverka andra, eller hur? 😉

Jag skulle kunna fortsätta att blogga i all evighet – och det kommer jag att göra.

Men först – lite dränering från det kära internet. Som jag nämnde igår, i jobbet måste jag fixa mycket online och använda telefonen flitigt.

Hemma; då stänger jag ofta av allt som är online. Tar med mig hunden ut (utan telefon) och njuter av att bo i en stad som har gett (och fortsätter att ge) mig fantastiska möjligheter …

T.ex. ett jobb där jag redan under min andra anställningsdag fick fullt ansvar för hela Malmökontoret. En stor nyckelknippa, kontrakt som skulle ses över, samtal med olika instanser osv osv. Ett förtroende som jag bär med mig. En bra start och resan fortsätter. En dag låg det två biobiljetter på min dator och i veckan en solfjäder från Kina. Spontana uppskattningsgåvor som jag blir attans så inspirerad och glad över! Sicken trevlig chef! 🙂

Mitt förändrade liv har skett genom min kontakt med coachning. Utan den hade allt inte hänt. Jag har alltid strävat efter att följa min magkänsla. Den har tagit mig på resor må jag säga! Många yrken, bostäder, länder och genom detta alla fantastiska människor jag mött. Genom att jag coachats – och coachat andra, ser jag tydligare vad jag VILL göra i framtiden. I yrkeslivet men även i relationer, tänkande, livsuppgift och i m å n g a andra områden. HÄRLIGT INSPIRERANDE!

Jag har fått insikten om hur jag kan få andra att leva efter sitt ”sanna jag”. Om de vill – en person måste gå in 100% i sig själv under coachningen. Det är då det händer. Och här ältas verkligen inte gamla oförrätter!

Jag har fått ett annat (och för mig) inspirerande liv och bättre exempel har jag inte. 🙂

Därför, jag återkommer med bloggande i höst.

Du når mig för att boka tid (det fungerar även via telefon/Skype) för coachning:

skrivpedagog@gmail.com
Prisuppgift får du när vi har kontakt. 🙂
Område/ämne? Du kan coachas i allt. Du väljer.

Var rädd om dig och ha stark avsikt att påverka andra! 🙂
Du är bäst!

Foto: May-Louise Andersson
Visar hunden Tuva som lever utan iPhone och har mottot:
”Världen vore bättre om leverpastej växte på småväxta buskar” …tja, sån är hon! 🙂

Ett eget spontant citat:

”Du förändrar världen.
Ta små steg – de gör vad de ska; för dig framåt.”

Och allra sist: Boken jag läser just nu heter ”Halvbrodern” av Christensen, Lars Saabye.
Läsglädje i varje sida (och där finns många sidor: 719 st).
Inser först nu att den gått på TV i höstas. Där ser man.
För mig är det en bok som jag köpte när Stadsmissionen sålde ut 3 böcker för 10:-
Jag visste absolut ingenting om tv-serien, författaren eller att jag skulle förtrollas av författarens sätt att skriva …

Kommentera

