Du har en förmån. #blogg100

Bild

 

Även idag har jag en förmån. Den största av alla.
Jag miste en familjemedlem för många år sedan. En av dem som inte orkade ta del av förmånen. Sorgen kommer alltid att finnas kvar hos mig, men jag respekterar beslutet som togs. Vem är jag att bestämma över andra? Det finns aldrig några rätta svar.

– – – – – – – –

Förmånen att leva.

Bland färgprakt i natur, hos människor och en person som nyss tillfrisknat i min närhet – det är idag jag känner mig extra levande.

– – – – – –

Jag lever.

Gör du?
Ta inga dagar för givna – det är kanske din sista.

Foto: May-Louise Andersson

Kommentera

