Ihålig eller gemista? #blogg100

Bild

 

Bläckfisk, sallad, tzatziki, souvlaki, moussaka —ja, du hör. Greklandstoner!
Jag arbetade på Rhodos i 4 år för länge sedan …
Hur det har något samband med stubben jag plåtade igår? Jo, jag tänkte på fyllda tomater/paprikor: gemista. Vissa rätter gillar jag mer än andra och gemista är en sådan.

Stuffed som betyder fylld. Gemista på grekiska (Yemista :γεμιστά)  – fyllda saker.

Hur är det med ditt liv? Ett välfyllt Innehåll eller är det lite ihåligt som stubbens?

Gör dig en tjänst; se över din inre stubbe 🙂 och låt ditt inre fyllas av goda ting.

Den dag någon sågar ner dig (!) vill du väl inte uppvisa röta eller ett stort hål?

Själv fyller jag på mitt inre med människors energi , naturupplevelser och att skratta mycket.
Det är magiska knep – utan kostnad. 😉

 

Foto: May-Louise Andersson inte långt ifrån city i Malmö

2 thoughts on “Ihålig eller gemista? #blogg100

  1. Underbar metafor. Jag har alltid haft en stark dragning till träd och stubbar. Tycker om ditt sätt att reflektera över livets ting. Tack. /Anne

Kommentera

