Explosion! #blogg100

DSC00657

I mitt nya arbete möter jag många nya människor. Nya intryck, nya avtryck och den där oerhört viktiga biten för mig: G L Ä D J E!

Igår var det dags igen – en guidad tur med duktiga guiden Eva Roos Davidsson där vi strosade runt i Malmö city. Små stopp överallt med historia, episoder och nya infallsvinklar på allt som finns att se i staden.

Och så de där otaliga. De där som lyfte himlen ett steg till – skratten! En guide som kan fånga åhörarna och snabbt anpassa sig till gruppen, det förhöjer en guidad tur.

Får jag verkligen ha roligt på jobbet?

Ja! 😉

Hoppas du också har det – om inte, se till att du får det! Heja dig!

Titeln explosion – vad jag tänkte på?
Skratten och den explosion av glada ansikten på stan igår på alla uteserveringar, parker och hos dem jag mötte. En stad med 313.000 invånare (2013), 110 språk (!) talas på gatorna och ändå; det är inte svårt att hitta en vrå i allt detta för sig själv. Malmö är en stad som värmer mig även de dagar solen döljs.

Foto: May-Louise Andersson, Gustav Adolfs torg en tidig morgon.

Kommentera

