Löneförmån. #blogg100

Bild

Tänk dig en grupp med människor. De är på ett tåg, på väg till en för dem okänd plats. Olika frågor uppstår, funderingar, klarläggande och främst är det alla förväntan som finns i luften. På ett tåg med mängder av människor och det är inte lätt att hålla ihop. Vi är ganska många som har samma mål.

Fram kommer vi. Jag är med på tåget och lotsar alla fram till målet.

De stannar utanför och alla, jag menar verkligen alla, får snabbt fram kameror/mobiler. Klick klick klick. Ljudet fortplantar sig över gatstenarna och samtliga i gruppen ser lyckliga ut.

En tur runt i staden innan det är dags att möta henne. Kvinnan på dagens foto.

En guidad tur i Lunds domkyrka blev en av mina löneförmåner.
Det här med att jag har varit reseledare för många år sedan, det gjorde att jag kände nostalgikickar om och om igen.
Kul med förväntningar som gick i uppfyllelse – för både gruppen och för mig.
Speciellt när guiden Madeleine sjöng nere i kryptan – då kom det där extra lagret gåshud …

Dagen blev exakt så bra som vi gjorde den! 🙂

Och guiden Madeleine förhöjde den många steg – är du i Lund och ska besöka kyrkan, försök boka in henne. Vår guidning var på engelska och känner du dig lite osäker på att förstå (kanske din engelska är ringrostig), lär du förstå henne. Ja, hon guidar även på svenska. 🙂
Du lär inte bli besviken!

Foto: May-Louise Andersson i Lunds domkyrka en dag i maj 2014

Kommentera

