En dörrknackning – gissa vem? #blogg100

Idag blir det ett mycket kort inlägg och det gick inte att fånga på foto. Helt omöjligt att få plats med mitt ämne i fotolinsen helt enkelt!

Jag hörde att någon knackade på dörren imorse och fick omprioritera min morgonrutin. Inte alls fel.
Ibland är det bäst att följa magkänslan.

Vem som knackade på?
Livet.

Stirrade på mig, uppifrån och ner och sa: ”Är detta vad du kallar att leva fullt ut?”

Jag slängde mig om halsen på Livet och lovade bättring. Vem vet, annars hade kanske besöket slutat där?

Jag vill ha Livet på besök – alltid. Fullt ut.

Hoppas du har samma besökare hemma hos dig och gör som jag; inred det finaste rummet åt Livet – då stannar det kvar mycket längre. Med harmoni i maggropen.

 

Kommentera

