Formtest. #blogg100

Bild

Vi äter med ögat. Rätt.
Om det ser inbjudande ut på tallriken med färger och den har de där dofterna som stiger upp med förföriska ”kom och ät”, desto mera vill vi ha.

Nu blir jag inte lockad att slänga mig fram i glasskön när jag ser stolarna på dagens fotografi. De ser lite för tillgjorda ut och är säkert besprutade. 😉

Men jag blir glad! Uppfinningsrikt och ingen kan missa att just här säljs det glass.

Hur väcker du nyfikenhet inför din person?

Kanske dags att du drar fram nån rolig accessoar – smycke, klocka (köp dig en om du bara använder mobilen och satsa på en lite udda modell), parfym, väska osv.
Ja, även du som är man, givetvis! Fråga inte så dumt …  😉 Jag skriver inte för ett kön, jag skriver för alla.

Du är värd det bästa.

 

Foto: May-Louise Andersson, Malmö city i maj 2014.

2 thoughts on “Formtest. #blogg100

  1. God morgon!
    Lyckan är att kunna läsa dina inlägg även i London.
    Får jag be dig om en lite konstig sak utan att du blir arg? Dum fråga, jag tror nämligen inte du kan bli förbannad..
    Inlägget du skrev om min bok Blondie, skulle du vilja
    Maila det till mig. Jag har pratat om din underbara blogg och då var de intresserade av vad du skrivit om Blondie
    Ha en underbar dag!
    Birgitta

    Skickat från min iPad

  2. Ja du Birgitta, nu är jag riktigt uppretad! Att be om en sådan tjänst!

    Så uppretad att jag lättar av lycka! 😉
    Jag har mailat dig den, men lägger den även här. Din bok tål att läsas och visserligen var det korta rader jag skrev om den i mitt inlägg, men den förtjänar att synas. Många gånger om.

    https://skrivpedagog.wordpress.com/2014/03/01/blogg100-vem-kan-motsta-en-utmaning/

    Varma tankar till dig – och de andra lyckostarna, i London.

    Och TACK!
    May-Louise

Kommentera

