Känn efter – våga! #blogg100

Bild

Gnagare. Otäcka små djur som bits, verkar ohygieniska och illvilliga.
Är det så du känner?
Eller har du andra tankar om dem – är de gulliga, harmlösa och faktiskt renliga?
De lever upp till dagens foto här i bloggen kanske?

Och vann rätt låt igår i Eurovision?
Vad spelar allt det här för roll? Varför alla dessa frågor ifrån mig?

Jo, de säger en del om dig.

Du behöver inte gilla alla djur, människor eller trender.

Men var ärlig emot dig själv och våga utforska vad det är du starkt avskyr.
Kanske där finns något att hämta? Vilka känslor väcker det hos dig – och vad grundar de sig i?

(Och vad tyckte jag om gårdagens musiktävling?
Jo, att Sanna Nielsen sjöng vackrast men att segern för Conchita Wurst kändes viktig. På onsdag kommer min recension av Kalle Kniiviläs bok om Putin och jag är starkt medveten om hur viktig detta schlagerspektakel blev igår. En värld för alla – då behövs någon som sticker ut. Med en snygg klänning och ett ansat skägg). 🙂

Foto: Lånat från Facebook-gruppen ”We are human angels”.

2 thoughts on “Känn efter – våga! #blogg100

  1. Jag ÄLSKAR gnagare av alla modeller. Råttorna har första plats i mitt hjärta ♥ men de lever så kort tid och avsked får mig att avstå att skaffa dem.
    CONCHITA I LOVE YOU!!!!!!! Du har visat att det finns kärlek o plats för alla ♥

    • Underbart att höra din kärlek till gnagare! Jag minns en som hette Egon. 😉 Han hade det bra i ditt hem.

      Och kärlek för alla; viktigaste budskapet enligt mig. Oavsett vem som framför det.

      Tack för att du berättade! 🙂

Kommentera

