Ett par centimeter. #blogg100

Bild

Under fyra år arbetade jag som guide i ett land vid Medelhavet.
Det här med att lotsa turister var en upplevelse. Flera gånger om dagen.
Ibland fick jag känslan av att jag i det nuläge jag befann mig i, hade sett ALLT som fanns att se. Nu skulle väl inga nya tokigheter kunna inträffa?Kort tid efteråt insåg jag, att jag hade fel …

Vad ÄR det som sker med vissa personer när de åker iväg på en charterresa? Vart försvinner det vanliga sunda förnuftet?

Jag är inte förtjust i höga höjder – märkligt nog har jag ändå hoppat fallskärm. En annan historia …

Hur som tyckte jag det var jobbigt att se föräldrar låta sina barn springa omkring på murar med branta stup ett par centimeter bort. Det övergick mitt förstånd. Oavsett hur mycket jag varnade i förväg var responsen dålig från vissa.

Jag kom att tänka på detta när jag fick se fotot i dagens inlägg.

Du behöver inte vandra omkring på höga murar för att falla rejält.
Ibland räcker det att snubbla på en mattkant – fallet kan bli farligt ändå.

Vandra försiktigt i livet. Oavsett höjd.

 

Foto: Lånat från Twitter
”Two waiters serve two steel workers lunch while building the Waldorf-Astoria Hotel on Park Avenue in NYC, 1930.”

Kommentera

