Eftertid. #blogg100

Eftertid. #blogg100

Författarsamtal – jag lyssnar gärna när jag har möjlighet. Ibland är det mycket kända författare – motsatsen andra gånger. Vad som genomsyrar är kärleken de har till att skriva. Sådant smittar!

Ändå ligger jag lite efter, mer än lite! Har utlovat en text om Katarina Mazetti och skäms över att jag inte publicerat den än. Kände att jag ville se över den en gång till och då fastnade den i hanteringen. Den kommer.

I söndags mötte jag en annan författare; Bengt Liljegren. Historikern som fick mig att fullständigt sugas in i världen runt Winston Churchill!
Text kommer – och foto. Men inte idag.

Det är eftertid – jag ligger efter tidsmässigt. Inget ord som existerar officiellt, men min magkänsla berättade att det passade in idag.
Råkar du ut för det ibland – ord kommer till dig och du tar dem till dig direkt? Kul! Då är vi lika. Om inte, kul ändå. 😉

Olikheter främjar kreativiteten.
Foto: Lånat från platsfakta.se

Kommentera

