Färgmarkör. #blogg100

Färgmarkör

Du väljer hur du vill se på saker och ting. Din omgivning med de människor du har där, miljön och alla ljud. Eller är du så lycklig att det är helt tyst?
Tystnaden är svår att finna för många. Jag minns en dag för många år sedan när jag befann mig i närheten av Kebnekajse. Inte en turist i närheten och denna stillhet. Och tystnad.

Jag tänker ofta på de där timmarna. De kändes värdefulla och blev det också. Ett bestående minne.

Är det illa när vi inte ha tystnad nära oss? Och hur tyst måste det vara?

Huvudsaken för mig numera är att jag inser när det är läge att söka tystnad. Jag vet var jag ska hitta den. Har du någon sådan plats? Berätta gärna.

Molnen för mig på fotot påminner om tystnad. Ulliga, mjuka och välkomnande.
Vitt och blått känns som en tydlig färgmarkör på hur jag vill känna mig.
Jag tycker ljusblå himmel är fint, men lite för trist för mig. 🙂

Foto: May-Louise Andersson

Kommentera

