Otecknad övertröja och ärofyllt uppdrag. #blogg100

(Foto finns längst ner i inlägget)
Det går bra! Utmaningen att blogga 100 dagar fortlöper och jag hänger med. 1:a mars var startskottet och ämnen att skriva om har inte blivit någon utmaning alls! Däremot är jag självkritisk och det är många rader text som skrivits, strukits och modifierats. Tar lite extra tid, jag vet. Sån är jag! 🙂

Sedan några veckor är med jag i en härlig grupp, nej TVÅ (ska berätta mera framöver i veckan om den andra gruppen…) och har förmånen att få publicera ett ord som inte används ofta. En webbsida som har en Facebookgrupp och orden publiceras även på Twitter. En ära för mig att få vara med helt enkelt. Och roligt! Att leta upp ord är likt en skattjakt. Var 4:e vecka är det jag som lägger upp orden – den första veckan är avklarad idag. Dags för mig att leta vidare inför den vecka framöver som är min publiceringsvecka.

Funderar du på min rubrik? Bra, det är meningen. 😉
Jag minns när jag första gången hörde ”otecknat program”. Sedan kom ”övertröja” för att följas av andra ord. Nya ord för mig som känner mig mera hemma bland de där bortglömda jag nämnde tidigare. Nyttigt!
De här orden jag nämner finns inte med i någon ordlista, men jag hör dem ofta.

Har du ord som är helt nya för dig? Berätta här eller på min sida på Facebook.

Bild

 

Foto: May-Louise Andersson
Detta har anknytning till den andra gruppen jag är med i…fortsättning följer.
Tilläggas ska även: Nej, en otecknad övertröja är inte en korrekt formulering.
Jag är korrekt i mitt arbete – i min blogg här gillar jag att skriva lite friare. 🙂

Kommentera

