Att få många likes. #blogg100

Bild

Jag gick förbi först och tyckte det var lite synd. Någon hade varit framme och saboterat en bil. Pillat dit svarta pinnar eller snören, jag såg inte vad det var i hastigheten. Nåväl, inte min bil och inget jag kunde göra åtgärda. Ägaren skulle inte bli nöjd, kanske ge en dålig start på dagen. Just då…

tyckte min hund att hon ville stanna och nosa lite extra.

Och jag såg bilen på avstånd – mitt leende drog sig uppåt öronen. Minst sagt.
Du har kanske redan sett de här bilarna (fråga mig inte om märke….) med ögonfransar? Inte jag.

Den här bilen gjorde mig så GLAD! Nu har jag sett den flera gånger på gatan och jag småfnissar varje gång.

Min rubrik idag antyder något om att få många likes;
ska du köpa bil är det enkelt. Denna bilen får de där extra gilla-tryckningarna – de positiva.

Själv får jag många likes när jag känner för det – jag ger mig själv dem.
Varför vänta på andras inställning – att peppa sig själv är ibland en utmaning. Nyttigt!
DIG ger jag en extra stor LIKE idag (för den som inte har Facebook betyder LIKE/GILLA att man sett ett inlägg).
Anledningen till det?
Du är DU; vem kan inte gilla det? 🙂

Kommentera

