Snurr på karusellen! #blogg100

Baksidan av raggarbil (1959 års Cadillac).

Rivstart. Ett bra ord för mig – den där raggarbilen som sprätter upp mängder av grus på omgivningen och där föraren har lockar som fladdrar i vinden samt snusnäsduk runt halsen. DET var jag igår på mitt nya arbete!

Även om jag nu varken är raggare eller hade den där snusnäsduken på mig. Men tempot blev lite hisnande – så kan det vara när det är många resor inblandade. Ack, så mycket energi jag fick av ansvaret och känslan av att snabbt komma in i jobbet. Utan stress – bara glädje.
Jag ska inte ut och resa, men andra. 🙂

Ett nytt arbete brukar innebära nervositet, lite ängslan blandad med förväntan – jag hade bestämt mig för att totalt rikta in mig på det sistnämnda.

Bra med mental träning. Utan coaching (ursäkta tjatet, men det ligger mig varmt om hjärtat) hade jag inte varit på mitt nya arbete. Och ej heller kunnat välja mitt sinnesstånd lika självklart.

Snart kommer jag att ta mig an klienter – jag kan inte lova dig nytt arbete. Bara kanske… 😉

Foto: Lånat från Wikipedia.

Kommentera

