Var sitter magin? #blogg100

Bild

Igår var det dags igen. Jag är en person som tycker om att vara i tid. God sådan – ja, den blir det automatiskt p.g.a. möjligheten det ger mig. Att vara ute i god tid gör att jag hinner njuta av stunden, ibland möta människor på ett lugnare plan än när allt sätter igång för dagen.

Jag gick in i byggnaden och möttes som vanligt av mängder av levande ljus. I entrén, på bord och på toaletten.  Det ger en varm känsla och känns välkomnande. Hemkänsla med finess. Det där lilla extra. Ett ljus oavsett solsken eller ej ute.

I lokalen där jag skulle vara fanns som vanligt fräscht vatten med citronskivor i, nötter, frukt och de alltid oumbärliga servetterna. Ok, erkänner, jag är en av dem som råkat välta ut ett glas med vatten… 🙂

Ok, var höll jag hus? Var tankande jag min energi, mötte en ny grupp spännande (och slående generösa) personer och fick en eftermiddagsdrink (ja, det är champagneglas!) med mango i?

CoachCompanion.

Jag har hittat min plats – och människor som vill samma sak som jag. Tala om energi!
Vi vill hjälpa människor att förstå vilka fantastiska möjligheter de har – givetvis även vi som vidareutbildar oss inom coachyrket. Det finns många bubblande tankar som dyker upp under coachsamtal när vi minst anar det. För mig är varje gång som magi. Även om det inte finns något trollspö. Det är personen som är magisk och har allt inom sig. Fantastiskt!

Och du, coaching är en resa från NU och framåt. Ingen terapi, ingen tipslåda…

Ok, en varning – risken är att livet aldrig blir sig likt igen. Det kan hända vad som helst – men du, det blir aldrig SÄMRE! Risken är att du byter arbete, flyttar – eller helt enkelt inser att du är precis där du vill vara. Och det gör att du riktar din energi mot andra saker. Vilka? Hör av dig framöver för att coachas, så förstår du sedan vad jag menar. 🙂

Idag börjar jag en ny mental resa – ny arbetsplats.
Jag är sannerligen förändrad sedan jag började coachas och ja…som vanligt kommer jag att vara där i GOD tid! 🙂

Foto: May-Louise Andersson

Kommentera

