Nytt arbete utan att välja bort annat. #blogg100

DSC00549 Min nya arbetsplats genom ett påskfönster…

Kursen till skrivpedagog var speciell för mig. Den öppnade upp mitt sinne om jag ska vara ärlig. Vilket jag alltid är. Att få gräva mig ner i texter, läsa massor och skriva däremellan passade mig perfekt. Tid för eftertanke och framför allt en förståelse för vad jag vill syssla med.
Och nu är jag helt uppslukad av coachspåret! Skriver, coachar, reflekterar, inspirerar, öppnar upp och förundras över hur mycket som händer med de klienter jag har under samtalen. De smittar mig och det är inspirerande till max.

Ska jag välja? Hålla skrivkurser där jag agerar skrivlärare – ska jag välja att vara coach istället – ska jag nöja mig med att inspirera de jag möter?

Nej, givetvis inte! Jag väljer ALLT!

Därför; just nu är det mest inriktning på coachdelen (via CoachCompanion) och även ett nytt arbete som jag börjar nästa vecka. I ett hus från 1810. Interiören gör mig redan lycklig!

Mina skrivkurser kommer då jag startat mitt företag; min nya anställning fördröjer detta en aning.

Men du, vi håller kontakten!
Jag bloggar varje dag och är aldrig längre bort än ett mail. Svarar alltid.
skrivpedagog@gmail.com

PS Om jag sökte jobbet? Nej, jag blev erbjuden det – allt händer sedan jag började coachkursen. Låter nästan religiöst, men det är fakta. Jag är ett levande exempel på att något händer i den närmaste tillvaron när duktiga coacher får visa vad de kan.

Foto: May-Louise Andersson

Kommentera

