Små ting med stor spridning. #blogg100

Små ting med stor spridning. #blogg100

I fredags var jag på ett mycket trevligt event – om möteskultur, presentationsteknik m.m.

Ett frukostbord med nybakade scones satt som en smäck (!) när jag kom in på hotellet extra tidigt. Jag är sådan, vill alltid vara ute i god tid. Tänk på det om du framöver anlitar mig som coach – jag finns där för dig. Oroa dig alltså inte att jag inte ska hålla tiden. 🙂

Hur som, i pausen mötte mig ytterligare ett bord med tilltugg – allt presenterat helt ljuvligt. En mycket kreativ kökschef hade tänkt till och givetvis hade även lunchen en twist. Roligt! Allt detta på Scandic Star Lund.

Den där extra pushen fick jag från första sekunden då jag kom innanför dörrarna och hotellchefen tog emot. Den som känner mig är knappast förvånad att jag sedan talade med receptionisten, bokningspersonalen, kökspersonalen…ja, du vet! 🙂

Själv slänger jag fram frukosten mestadels; borde kanske försöka få till det som de på hotellet? Och gör jag det inte, tja, då kan jag skriva en detaljrik beskrivning om min optimala frukost och njuta av den.

Hur ser din önskefrukost ut förresten? Dags att tänka på den; skriver du en kommentar kanske någon överraskar dig – ta chansen alltså! 🙂

Foto: Som alltid ett skakigt mobilfoto av May-Louise Andersson

 

Kommentera

