En kort stund – eller hur var det? #blogg100

Rutiner.
Bara ordet kan få mig att känna motstånd. Andra gånger känns det som en trygghet. Rutin, vana, samma tid, samma människor, samma … och så löper det på.

Jag går sällan samma runda med min hund. Det är fint att se nya områden och kanske möta nya människor. Ett sådant möte blev det för några dagar sedan. Ett äldre par i sin trädgård, där jag stannade till och berömde dem. En vacker trädgård som jag kan njuta av hejdlöst utan att behöva röra en fena. Inga gräsfläckar på mina byxor alltså. 🙂

Deras humor emellan sig, diskussionen om när de egentligen flyttade till det hus vi står vid, hur det var att bo i Norrland, resan till USA nyligen och mycket mer. Mötet när de själva sågs för första gången för över 60 år sedan. Då glittrade deras ögon!

Efter drygt en timma gick jag vidare med en hjärtlig inbjudan att stanna till flera gånger.

Rutiner är bra att hoppa över ibland.
Gör du det? Kanske dags att testa?

Bild

Foto: May-Louise Andersson mitt i Malmö city

(rubriken ”en kort stund” pekar på att mötet satte spår långt utöver den stund vi möttes, det förstod du säkert men tydlighet är aldrig fel)

Kommentera

