Vi som har det bra. #blogg100

Bild

Positivt tänkande – säg det till den som lever i Ukraina och blicken du får säger allt. Tomhet, förtvivlan, ilska och den ofattbara sorgen  som satt spår i ögonen men även i hela kroppen. Hur kan en människa orka stå upp för sin rätt att leva i fred när andra anser sig ha rätt att bestämma något annat?

Jag skulle kunna skriva ofta om krig, övergrepp och allt annat som sker i VÅR värld. Det skulle aldrig ta slut.

Jag gör det sällan – ändå, idag tänker jag speciellt på Ukraina. Ser ut genom fönstret på den regnvåta marken och björken precis utanför som har sina spröda ljusgröna blad. En björk som sträcker sig mot skyn och glatt skakar på grenarna. Full av liv.

Du är också full av liv – känn efter.

Ingen säger till dig att du inte har rätt att leva som du vill – ingen.
Gör du det idag?

Ibland är allvaret påträngande – men en ryckning i min mungipa säger åt mig att låta livsglädjen ta över även idag. Jag följer vad som sker i världen, försöker påverka de som finns bland mina bokstäver. Good enough i nuläget.

Bli gärna påverkad och STRÄCK på dig du också idag – vad är skillnaden på dig och en björk med nya blad?
Inte någon alls. 🙂

Foto från:
http://se.freepik.com/bild-fritt/green-tree-host_166285.htm

Kommentera

