Väg – med eller utan skäl? #blogg100

Väg - med eller utan skäl? #blogg100

Ett stenkast ifrån denna ljuvliga allé bor jag – har under ett års tid följt årstiderna på denna plats. En väg, en allé – med många avstickare. De där jag ibland känner för att vika in på. De som i början var helt okända för mig och nu känns lika hemtama som spegelbilden jag dagligen möter.

Symboliken är klar – den här cykelvägen är som livet.
Oavsett om vägen är rak eller ej, det gäller att se vilka avstickare som känns lockande.
Vägskäl, vägval – utmaningar.

I veckan fick jag ett erbjudande jag inte kan säga nej till med lite nya utmaningar. Ska slipa upp engelskan lite igen som blivit lite ringrostig och ta itu med det nya.

Jag kommer att fortsätta blogga ändå – den vägen viker jag inte ifrån frivilligt oavsett om utmaningarna knackar på livets dörr.

Vilka nya vägar har du tänkt slå in på detta året? Berätta och ge mig ännu mera inspiration. 🙂
Du kanske känner till vägar jag helt enkelt inte har förmågan att se…

 

Foto: May-Louise Andersson – som alltid med en mobilkamera

Kommentera

