Förändringsvindar & Lilla Mello – #blogg100

Det har gått en vecka och du är förändrad en aning, eller hur? Den senaste veckan har mina inlägg handlat om (rätt) tänkande. Har du missat dem? De finns kvar – tar 2 minuter att läsa dem (30/3–5/4) och aningen längre tid att känna efter med magen. En magkänsla som tar dig på en resa upp till hjärnan. Allt är möjligt och allt sitter i skallen. Testa får du se!

Överallt finns människor med osynliga ryggsäckar – igår mötte jag en sådan person. Där satt hon, på ett säte mittemot mig och hade varit på audition i Stockholm för Lilla Melodifestivalen. Att vara 12 år och ha en tydlig dröm framför sig, minns DU känslan? Eller ÄR du 12 år ännu inombords? Grattis! Behåll den känslan.

Själv håller jag tummarna stenhårt för tjejen jag mötte; hon kan både sjunga, spexa och har de där glittrande ögonen som får dig att stanna upp i tillvaron och bli HÄRLIGT glad!
Att bli uttagen som en av tjugo personer bland nästan 1000 sökande, är inte DET inspirerande?

Själv ska jag lära mig att tänka (ännu mera) rätt och komma i alla mina kläder som hänger i garderoben. Inlägg om detta kommer framöver – akta dig alltså för att läsa noggrant; risken är att du smittas av mig och kan damma av gamla plagg som du har. Jag har en lysande mentor vars initialer börjar på U G. Inläggen om detta börjar om några veckor. Inget vanligt dietbloggande, det kan jag lova.
Bild
Foto: Från Twitter – Titanic. En film jag sett mer än en gång – att överskrida klassgränser. Det är vad livet handlar om – du känner mig och förstår säkert min symbolik.

Kommentera

