Blommor i fel färg? #blogg100

DSC00204

 

Om jag kikar på nätet – fast jag visste det ändå sedan tidigare, är gult inte en bra blomfärg. Det är ett meddelande som jag kan läsa in mycket i.

Nu gillar jag de flesta blommor jag får. Ja, alla. Även den jag fick för länge sedan från en man som första-blomma; en kaktus. Valde att inte tolka något i den gåvan. 😉

Blommor i alla regnbågens färger – mest uppskattar jag de gula.

Trots att det är svekets färg.

Gör inget – jag älskar dem ändå. De lyser upp min tillvaro som extrasolar.

Dagens blomtankar är nu slut.

Förstår egentligen inte varför jag bloggar om detta när jag är inne på att berätta om skrivpedagogyrket? Men jag skyller på just det; att skriva, läsa mycket och samtidigt gå en coachutbildning…det gör att jag har så många bokstäver och intryck som vill förmedlas här, att det bara blir på detta viset! 🙂

Undrar vilka blommor just DU skulle vilja ha?

Ps Nu finns det mängder av blomsterlexikon att begrunda, men jag valde att köra på gamla ”regler”.
Regler är även till för att brytas. De inom lagen. 😉

Jag bröt med min förkylning nyligen…

 

Kommentera

