Tvätt. #blogg100

Att gå sin egen väg är ett uttryck jag hör lite då och då. Jag har använt det själv.

Det låter enkelt, eller hur? Bara att traska på. Näsan framåt – eller i backen, valet är mitt.

Då vill jag inte tänka på tvätt. Bilen har jag sålt, så det är inte biltvätt.

Tvättstuga har jag 5 meter från min lägenhetsdörr (där är nästan alltid ledigt), så nej, jag tänker inte på sådan tvätt heller.

Den andra, den där jag inte kommer undan.

Hjärntvätten.

Den behagliga sorten.

För oavsett hur jag tänkt tanken att gå min egen väg, inser jag att jag oftast styrs in på de vägar där naturen lockar. Vintergäck och snödroppar i ljusa färger. Ett blå hav – scillor. Vackert och helt oemotståndligt.

Därför, igår gick jag ut med hunden i detta havet – hjärntvättad.

Känner mig rätt ren nu & till på köpet piggare! 🙂

Bild

Foto: May-Louise Andersson (hund: Tuva)

Kommentera

