Dröm, sanning – eller ingen skillnad? #blogg100

Ramar och struktur. Något jag är van att hålla mig till när jag ska förmedla ordning och reda till den som vill skriva. Att ha lite riktlinjer, se klart framåt och ändå inte stypas i kreativiteten. Gränsdragningar som ofta är nödvändiga. Deadlines (hemskt stressande ord), rutiner och framåtanda.

Däremellan, fri skrivning. Låta orden flöda, karaktärerna tala och få forma handlingen. Om det är skönlitterärt skrivande alltså. 🙂

Under min utbildning till coach har jag kommit alltmer i kontakt med mitt inre – intuitionen. Magkänslan. Den inre rösten. Vetskapen. Något jag länge tänkt på att jag strävar efter att våga lyssna på. Där finns de svar jag behöver.

Nu kan jag förlita mig på den där May-Louise som finns inom mig. Hon är tillförlitlig.

Under den senaste veckan har detta bevisats för mig på olika sätt. Konkreta frågor om ämnen jag uppskattar att arbeta med. Magi? Nej, det jag sänder ut, kommer i retur till mig. Att vara mottaglig är något som kommer med automatik när jag nu har öppnat upp.

Nyss hände ett tydligt exempel: en mycket känd person sänder mig ett personligt mail och lyfter upp mig en bra bit ovanför marken. Beviset på att mina ord bär och det är där jag har min styrka. Jag skriver från hjärtat och då blir det helt enkelt rätt.

Får man tacka? Ok, jag tackar mig själv för att jag vågar testa olika vägar i livet och mitt andra tack går ärligt till CoachCompanion som hjälper mig hitta en stig dit jag varit på väg i många år.

Ibland tar det lite tid helt enkelt.
I alla fall för mig – är kanske lite trög och har haft för starka, skuggande glasögon.

Gör inte som jag – du behöver inga glasögon alls. Din magkänsla ser bra ändå.
Mina glasögon hamnar numera ofta på bordet…

Bild

Foto: May-Louise Andersson

Kommentera

