Efterlysning! #blogg100

En rosslig hals fick mig att stiga upp extra tidigt idag. Morgnar är de stunder jag uppskattar lite extra – en oskriven dag framför mig att förvalta. Lika spännande varje gång – jag menar vad jag skriver. (Det gör jag alltid förresten).

Min tanke var att jag skulle förmedla lite inspiration till just Dig genom att leta upp ett passande foto i en gratis bildbank på nätet. Ordet jag sökte på var LIVSGLÄJDE. I just denna bildbank finns nära 1.5 miljoner bilder.
Svaret jag fick:

Inga resultat hittades för livsglädje.

Det fanns inte livslust i resultatlistan heller.Är detta en signal för mig att krypa ner under täcket igen?
Absolut inte – svaret är att jag som vanligt inser att nätet är bra men långt ifrån perfekt. Och absolut ej tillförlitligt. 😉

Tro därför inte på allt du ser på nätet – eller var människor säger.
Fast när jag nu säger att du är en människa med kraft att förändra världen, då ska du tro mig.
Skriv gärna ner den första tanken som kom upp i ditt huvud när du läste ovanstående – vad vill du förändra?
Du kan oändligt mycket mer än vad du tror.
När jag är färdigutbildad coach kan jag hjälpa dig att plocka fram detta
(florsockereffekten från gårdagens inlägg var ingen engångsgrej och jag ska inte tjata, men du vet hur det är – jag har hittat något jag vill arbeta med framöver och den där lyckokänslan är stark. Mycket! Därför vill jag skriva om den lite då och då).Det fick bli ett annat foto som för mig symboliserar både livsglädje och en framtidstro.
Ljuset finns – för alla.

För mig just nu – dina strålande ögon som läser mina rader här och nu. TACK! 🙂
Min hals känns redan bättre.
Bild

4 thoughts on “Efterlysning! #blogg100

Kommentera

