Struktur eller kaos #blogg100

Bild

Klass 2-varning här i Skåne. Från gassande sol i veckan – omväxling förnöjer. Även om vi människor förstör naturen erkänner vi inte det tillräckligt mycket för att förändra vårt beteende. ”Någon annan” fixar väl till det. Du vet vad jag menar…kanske dags att även du och jag gör en extra insats genom att se över vår närmiljö?

Kanske det känns som på fotot? Ett virrvarr av tankar i huvudet. Men de har ofta en fast förankring – även när det inte alltid är märkbart. Det är aldrig för sent att lyfta fram de här spretiga tankarna!
Börja nysta, se vad som kommer dyker upp – nu tänker jag främst på hur även du kan rädda vår planet. Du kan se över hur du använder vattnet hemma, bilåkandet, elförbrukningen och så vidare och så vidare och så vidare.

Ja ja, jag vet – du och jag är inte de värsta miljöbovarna, men det är bättre att göra någonting i dagsläget än att bara bevittna eländet. Klimatet har förändrats markant och naturen styr oss. Vindarna idag visar i alla fall mig vem som bestämmer!

Vår enda jord – utan den vore livet bra syrefattigt, eller hur? 😉

(fotot har jag lånat från Twitter – Manhattans telefonledningar 1883)

4 thoughts on “Struktur eller kaos #blogg100

Kommentera

