Märkliga figurer. #blogg100

En kortis idag – jag var på ett föredrag häromdagen. Intressant, tankeväckande och detta genom en trevlig person som stod framme vid podiet. Vi var en liten skara och stämningen kunde varit riktigt bra. Jag har ett litet – men…

Tre gånger rusar en person ut och svarar i telefon, en annan får också samtal och kvinnan bredvid mig anser även hon att ett samtal måste besvaras samt sitter och messar i princip 3/4 av tiden.

Jag brukar inte vara en gnällperson och det ska jag inte förfalla till nu heller.

Undrar endast en sak: var finns respekten mot föreläsaren? Kallas detta beroende eller är det något annat som spelar roll? (Ja, jag vet -föreläsaren kunde sagt till men han var helt inne i det han berättade).

Tilläggas ska att det var inte Putin/Obama/Reinfeldt/Merkel som var mina medåhörare…

För övrigt tycker jag du ska fixa till en utomordentligt trevlig fredag med ett stort leende. Du har redan gett MIG en bra dag – du läste det här! 🙂

Kommentera

