Fru G – hon lever än. #blogg100

Ett år har gått sedan den där dagen då jag träffade en kvinna som satte spår inom mig. En lite skröplig tant med rullator och ett yttre som en sparv. Tills att hon började tala…

Hur många äldre finns det som har en fantastisk berättelse inom sig? Rätt, många och de vill gärna berätta. Ge dem tid.

Och den här kvinnan som jag återigen mötte idag, hur var det med henne? Jo, hon fyller snart 90 år och hon mindes mig sedan vårt förra möte. Frågade om saker vi talat om och fick mig att inse hur mycket som händer under ett år. För att inte tala om allt som hänt under hennes snart 90 år.

Nästa gång du möter en äldre person, ge dig själv lite extra samtalstid. Få ögonkontakt, le och säg hej! Svårare är det ofta inte att få kontakt.

Snart är du själv en av ”de där äldre”. Snabbare än du anar. Ett litet hej har du väl tid med?

2 thoughts on “Fru G – hon lever än. #blogg100

Kommentera

