Internet? Vad är DET för s-it? #blogg100

Första gången jag på allvar stiftade bekantskapen med Mr Internet blev jag sannerligen inte imponerad! Jag arbetade på ett utbildningsföretag och en av mina kollegor skulle visa någonting via nätet. Det segade sig fram och vi satt alla med armarna i kors och suckade över det här nya. Sicket s-it! Sätt in ett k eftersom jag sällan använder svordomar el liknande i min blogg. 🙂

Nu var det en tavla som skulle visas upp och det var inte bästa exemplet. Vi var alla (vi som var inbjudna) överens om att det där nätet inte var något att lägga ner tid på.

Åren gick och här är vi nu. Vi surfar runt dagarna i ända, ser nyttan med nätet och givetvis nackdelarna. Själv stannar jag vid det positiva och låter tanken vila i det. Att det finns stalkers både på nätet och IRL är ingen nyhet, samhället är tuffare, kallare och det gäller att stålsätta sig. Om det går. Är man den som är utsatt, ja, då är det inte lätt att hävda sin rätt. Det som är på nätet, stannar på nätet – en bister sanning.

Ändå, utan nätet hade jag inte fått dela lite tankar med dig som läser detta.
Tack för att du tittar inom.
Och du, pausa från Facebook, Twitter, Instagram osv ibland – because you’re worth it! 🙂

Kommentera

