Full koll vid 95 års ålder! #blogg100 dag 6

Skrivande/läsande – alla är vi olika.

Själv föredrar jag svag musik, med betoning på svag, när jag ska göra något av ovanstående. Det speglar lite av min personlighet – ”all in”. Simultankapaciteten fungerar någorlunda, men jag har lärt mig att jag är dålig på att stänga av saker runt mig. Lite självinsikt med åldern alltså – när jag fyller 95 har jag full koll på läget; det är mitt mål!

Jag beundrar dem som kan författa i en slamrande miljö – är du en av dem? Berätta, hur gör du för att inte distraheras? Förutom att ha musik i öronen…
Och du kanske läser med full koncentration på centrala platser där trafik och människor virvlar omkring – hur går det till?

Jag har som mål att ha koll vid 95 års ålder – men det gör inget om du hjälper mig på traven lite innan dess! 🙂

Kommentera

