Det där med energi… #blogg100

Igår var jag på ett frukostmöte. So what tänker du kanske. Roligt för henne och själv måste du jobba på förmiddagarna.
Klart du ska – däremot kanske du kan ta ledigt en stund och uppsöka några nya nätverk? Sök dem via Facebook, Twitter, googla dig fram – bestäm bara vilken typ av inriktning du vill ha. Under tiden du söker, kan jag nästan garantera att du får nya uppslag. Kreativiteten har väckts till liv – eller helt enkelt ökats.

Att mingla låter som ett evigt champagnedrickande, eller hur? Frukostmöte? Tja, då käkar folk och du hör inte vad de säger med munnarna fulla? Har du fastnat i negativt tänkande kanske…?

Ut och nätverka! Det är inte svårt även om du ej är van. Tryck upp lite visitkort (exempelvis via http://www.vistaprint.se – 250 kort kostar 81:- inkl frakt och du kan utforma mycket av designen själv) och dela ut dem frikostigt.

Själv fick jag nya kontakter på det frukostmöte/mingel jag var på och även energi.

Människor är den bästa energikällan som finns – de alstrar och ger, helt gratis.

Ta för dig!

Mitt frukostmöte var i Malmö och handlade om det DNA som förbinder Malmö/Köpenhamn. Bra struktur, välbesökt och jag kan varmt rekommendera det Öresund Business Metting. De kommer att ha nytt möte 20:e maj i år, håll utkik.

Kommentera

