Ola Salo, Peter och jag i en lagom stor stad – #blogg100

Det där omslaget och alla texterna som jag fick låna av en kompis när jag var tonåring, satte spår. Musikaliskt, javisst men även i mina händer – jag skrev av alla texterna för hand. Och de var många och långa. Drömde om att få åka till Köpenhamn och se musikalen – det stannade vid en dröm.

Igår fick jag chansen. Ola Salo och de andra, på Malmö arena i Jesus Christ Superstar. Magi!
Wikipedia

Det här är EN anledning till att jag tycker om Malmö; det dyker ofta upp möjligheter att göra saker spontant. Som igår – hitta en biljett där någon tyvärr måste avboka sin musikalupplevelse och några timmar efteråt är det jag som sitter på den annars tomma stolen. Magi – igen! Till storyn hör att jag hade turen att möta två nya, helt fantastiskt trevliga bekantskaper – de var innehavare av de andra två biljetterna. Tack till dem!

Sedan gör det absolut ingenting att jag mindre än 15 minuter efter föreställningens slut, sätter nyckeln i min lägenhet. Malmö är en lagom stor stad. 🙂

Nu är jag ingen gudstjänstbesökare och min tro är riktad gentemot människor, ingen specifik religion – men den här musikalen berör mig. En berättelse om trångsynhet, mobbning och grupptryck. Applicerbar på många situationer – tyvärr.

Outstanding var Peter Johansson i rollen som Judas.

Ola Salo imponerade som Jesus.

Har du någon musikaluppsättningen du kan se om och om igen? Berätta!

Fram för lite mera medmänsklighet!
Så, dagens tips – ge någon en kram idag, bara för att du kan.

Bild

Kommentera

