Musik, 28 år och söndagspepp – allt ingår! #blogg100

Igår träffade jag en f.d kollega ifrån min tid som reseledare i Grekland – hela 28 år sedan vi sågs. Otroligt – de här åren har det hänt mycket och ja, du kan ju tänka dig; det kändes som om vi setts igår. Jag blev energifylld över våra delade minnen.

Det är kruxet att bli äldre; människor försvinner ut på andra arbeten, flyttar, dör, får en annan livsstil osv osv  i oändlighet. Energitjuvar har jag noga raderat från min umgängeskrets, men det finns många jag skulle vilja möta igen. För att prata om ”det var då”-tider och minnena som finns gemensamt.

Nu är jag inte en person som fastnar i det sentimentala – bara ibland. 😉
Även om jag skapar nya minnen varje dag, är de gamla väl värda att vårda.

Jag har fått ett hett tips om några dödgrävare (de kallar sig så själva, skyll inte på mig…) och de är i startgroparna för att spela in sin första skiva. Här är ett smakprov:
Carol-Ann

De har en Facebooksida och jag ser fram emot att följa dem; de backar inte för svåra texter. Till exempel den senaste som de skrivit om Lars Persson; mannen som begick självmord efter mobbning på arbetsplatsen och cheferna fick sin fällande dom i veckan. Låten heter ”Evighet”. Den får jag vänta med att lyssna på tills att skivan är ute.

Har du några ”nya” musiktips att dela med dig av?

OCH – söndagspepp! Är du av den åsikten att söndagar är transportdagar och att de känns tunga/tomma eftersom måndagen snart är här?
Du, byt inställning och tänk istället på att NÄSTA söndag är den dagen då du helt ska ägna dig åt D E N! Det är lätt att slinta i tanken och glömma bort dagen vi befinner oss i, men det går att öva upp. Jag lovar. Planering är till stor hjälp – du har nu en hel vecka på dig.

Vad har du att förlora?

Kommentera

