#blogg100 – Vem kan motstå en utmaning?

Att blogga 100 dagar i sträck är utmaningen jag har sagt JA till.

Ingen konst anser jag idag och får nu leva upp till mitt löfte; dag 1 är idag.

Mina inlägg 100 dagar framöver kommer att ha inriktning på skrivande, boktips, recensioner MEN även många mentala tips.

Igår var jag på mingel, över 200 personer och en ljudvolym som lämnade en hes eftersmak. Det är fantastiskt inspirerande att möta nya människor och få ta del av olika idéer; jag hade skapat flera kontakter om jag inte tappat bort många meningar p.g.a. volymen. Inget som inte går att rätta till. Tanken är kanske att alla ska komma varandra nära – även fysiskt? 🙂

Jag läser om boken ”Blondie” av Birgitta Andersson just nu. Läst den? Inte? En öppenhjärtlig skildring av Birgitta och en inblick i utsatthet, droger och en stark kämparvilja. Välskriven bok och som jag ibland önskar vore fiction. Birgitta kan förmedla den råa verkligheten och backar inte för att lämna ut sig själv, även om sanningen ibland är ofördelaktig för henne. Starkt!

Vilken bok läser du just nu?
Du kanske håller på att skriva en egen – berätta!

2 thoughts on “#blogg100 – Vem kan motstå en utmaning?

  1. Jag läser en skolbok som heter ”vad gör unga på nätet?” och utöver det så har jag börjat tumma på Gudrun Schymans bok 100 brev som (inte?) förändrade världen.

    Skriver på flera manus och har ett inskickat till några förlag för bedömning, fått 1 standardrefusering på det hittills…

    Har oxo hoppat på #blogg100

    • Du inspirerar! Både läsning och skrivande låter givande; Gudruns bok har jag hemma – jag träffade henne här i Malmö för ett tag sedan när hon besökte min dotters kollektiv. Hon kan verkligen agitera! Boken har jag inte hunnit börja läsa än.

      Låter rätt mäktigt att skriva på flera manus – du kanske ska koncentrera dig stenhårt på ett? Visserligen har du fått svar på ett insänt material, men det är ev dags att se över även detta. Och be förlagen om feedback om de refuserar. Det är lärorikt och många ställer upp på det – men man måste be om gensvaret.

      Lycka till med bloggande och allt det andra!

Kommentera

