De dagar jag inte skriver här på bloggen, finner du mig troligen online ändå – likt alla andra som skriver.

Det är svårt att fokusera konstant och nätet är både en lockelse och en fara. Lätt att fastna. Å andra sidan får jag många uppslag och koncentration är något jag har fått infoga i mitt skrivande i allt högre grad de senaste åren. Facebook t.ex. –  en källa till möten och jag väljer att se det positiva med den sidan.
Allt handlar om val i livet – ingen tvingar mig att läsa sådant jag inte uppskattar. Vilket är en gåva i sig i ett land med åsiktsfrihet – lätt att ta för givet, men tål att tänka på. Jag bor i Malmö och möter ofta människor där detta inte är en självklarhet…

Möten med texter och människor är min drivkraft i tillvaron – konsumtionssamhället lockar mig inte. Förutom de där  anteckningsböckerna, pennorna, klisterlapparna osv osv som finns i mina ägor förstås! De är mina lyxting.

Finner du mig inte här, följ mig på Facebook.
Där finner du ibland skrivövningar – och mycket annat.

Välkommen!

Du är alltid välkommen att höra av dig: skrivpedagog@gmail.com
Privat twittrar jag på
@maylouisesweden

Kommentera

