Vindarna styr min skuta!

Beroende kan vara tydliga och om många gör samma sak, reagerar ingen på fenomenet.

Som det här med nätet; alla – nästan – är på nätet i ett eller annat syfte. Då är det lätt att ryckas med. Tempot är högt, informationen flödar och även om det är roligt, uppfriskande och inspirerande, KAN det bli som ett ekorrhjul. Jag springer runt runt och andas allt fortare. Försöker bromsa men sitter fast med bägge fötterna i hjulets ekrar.

Känner även du igen dig?

Därför behöver jag lite time-out ibland och skriver utan att vara online. Lite paus, lugnare andning och eftertanke.

Men nu är jag här igen efter många dagars tystnad – det blåser i min färdriktning i livet och jag ser fram emot den kommande våren med glada tankar och mycket värme.

Låt det blåsa på; min skuta är stabil! 🙂

Kommentera

